pondělí 29. února 2016

Skryje

O víkendu jsem jela se synem nakrmit slepice na naší chalupu do Skryj. Cestou jsem se rozhlížela, jestli mě neupoutá nějaká stavba, doma jsem hledala na Google maps na trase do Skryj nějaký zajímavý dům. Počasí je stále zimní, spíš plískanice, takže na nějaké výpravy do neprobádaných končin okresu to zatím není. Potřebuju jen dojet autem k nějakému domu a rychle zpět do tepla domova. Při pozorování slepic přišel spásný nápad. Ukážu vám moderní nový domek ve Skryjích.

Běžnému návštěvníkovi Skryj, který se vydá obligátní cestou z parkoviště u kostela ke Skryjským jezírkům, určitě zůstane tenhle malý domek utajený. Stojí zády k zahradám chalup na Staré návsi a shlíží směrem k řece Berounce na lesy na jejím druhém břehu.

Původně na místě novostavby stála chatka tatranského stylu. Mohla vypadat třeba takhle.


Na jejím místě vyrostla tahle.
Stavbě samotné předcházela dvouletá diskuze památkářů s ochranáři. Střecha pultová nebo sedlová? Nakonec, jak sami vidíte, vyhráli památkáři. Někde jsem slyšela, že nová chata měla korespondovat se včelínem na sousední zahradě.

Chatu vyprojektoval architekt Jiří Kárník. Dům má obdélníkový půdorys, je postaven z porobetonu, zateplen 5 cm polystyrenu a obložen dřevěnými palubkami. K vytápění stačí krbová vložka s rozvody teplého vzduchu a výdechy v podlahách místností. Hlavní místnost domu, obývací prostor s kuchyní, je skrz velké francouzské okno propojena se zahradou. Exteriér stavby respektuje ráz krajiny a inspiruje se ve svém přírodním okolí.

Žádné komentáře:

Okomentovat